2015年11月27日金曜日

おとなの基礎英語 season2 episode83

today's key phrase.

あなたにお任せしますと伝えたいとき

I'll leave it up to you.
あなたに任せるわ。



leave ~をそのままにしておくというニュアンスがある

up 強めるニュアンスでつかっている




Leave it to me!
私に任せて!

I'll  deal with this.
これは私に任せて!

deal with~ ~に取り組む

You can count on me!
私に任せてください!

count on~ ~を当てにする、頼りにする


I have to leave for Hong Kong.
Don't leave me alone.

Can I leave my luggage here?
私のバックをここに預けていい?
Leave it with me.
私に預けて下さい。


It's up to you!
あなた次第!

0 件のコメント:

コメントを投稿

連絡フォーム

名前

メール *

メッセージ *